SILNIK GAŹNIKOWY
System LPG z reduktorem SE 81 i SE 81 SIC i przełącznikiem elektronicznym do samochodów gaźnikowych
LPG w postaci ciekłej wypływa ze zbiornika drogą przez wielozawór(który poprzez zewnętrzne gniazdo wlewu służy także do tankowania) i skierowane zostaje do komory silnika przewodem na którego końcu umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy pracującym silniku i przełączniku w pozycji "gaz". W komorze silnika umieszczony jest reduktor w którym następuje redukcja ciśnienia i zmiana stanu skupienia LPG z ciekłego na gazowy. Dalej jako gaz LPG leci do umieszczonego w przewodzie ssącym mieszalnika, który reguluje jego dawkę zgodnie z zapotrzebowaniem silnika (proporcjonalnie do podciśnienia wytworzonego w mieszalniku) w taki sposób aby wytworzona mieszanka zapewniała optymalny proces spalania i zużycie paliwa.
W systemach z reduktorami SE 81 SIC lub SE 81, przełączniki mod. 095, 094 i 093, poza innymi funkcjami umożliwiają uruchomienie samochodu na gaz z czasowym, automatycznym systemem wzbogacającym mieszankę rozruchową, pozwalają użytkownikowi wybrać rodzaj paliwa w każdym momencie wyświetlając jednocześnie (oprócz modułu 093) aktualny poziom LPG w zbiorniku. Podczas jazdy na gazie dopływ benzyny zostaje automatycznie zamknięty za pomocą elektrozaworu benzynowego, natomiast podczas jazdy na benzynie zamknięty pozostaje dopływ gazu za pomocą elektrozaworu LPG.
System LPG z reduktorem RENZOMATIC i przełącznikiem elektronicznym do samochodów gaźnikowych
LPG w postaci ciekłej wypływa ze zbiornika drogą przez wielozawór(który poprzez zewnętrzne gniazdo wlewu służy także do tankowania) i skierowane zostaje do komory silnika przewodem na którego końcu umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy pracującym silniku i przełączniku w pozycji "gaz. W komorze silnika umieszczony jest reduktor w którym następuje redukcja ciśnienia i zmiana stanu skupienia LPG z ciekłego na gazowy. Dalej jako gaz LPG leci do umieszczonego w przewodzie ssącym mieszalnika, który reguluje jego dawkę zgodnie z zapotrzebowaniem silnika (proporcjonalnie do podciśnienia wytworzonego w mieszalniku) w taki sposób aby wytworzona mieszanka zapewniała optymalny proces spalania i zużycie paliwa.W systemach gaźnikowych z reduktorem RENZOMATIC, przełączniki mod. 100 i 102, poza innymi funkcjami umożliwiają uruchomienie samochodu na gazie oraz pozwalają w każdym momencie wybrać rodzaj paliwa jakiego chcemy używać. Ponadto przełącznik mod. 100umożliwia wyświetlenie poziomu LPG w zbiorniku. Podczas jazdy na gazie dopływ benzyny zostaje automatycznie zamknięty za pomocą elektrozaworu benzynowego, natomiast podczas jazdy na benzynie zamknięty pozostaje dopływ gazu za pomocą elektrozaworu LPG.