SILNIK Z WTRYSKIEM POJEDYNCZYM
System LPG z reduktorem SE 81 lub SE 81 SIC i przełącznikiem elektronicznym do samochodów z elektronicznym wtryskiem bez katalizatora
âLPG w postaci ciekłej wypływa ze zbiornika drogą przez wielozawór (który poprzez zewnętrzne gniazdo wlewu służy także do tankowania) i skierowane zostaje do komory silnika przewodem na którego końcu umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy pracującym silniku i przełączniku w pozycji "gaz". W komorze silnika umieszczony jest reduktor w którym następuje redukcja ciśnienia i zmiana stanu skupienia LPG z ciekłego na gazowy. Dalej jako gaz LPG leci do umieszczonego w przewodzie ssącym mieszalnika, który reguluje jego dawkę zgodnie z zapotrzebowaniem silnika (proporcjonalnie do podciśnienia wytworzonego w mieszalniku) w taki sposób aby wytworzona mieszanka zapewniała optymalny proces spalania i zużycie paliwa.
Przełącznik/wskaźnik mod. 096, poza innymi funkcjami, realizuje uruchomienie samochodu zawsze na benzynie z automatycznym przejściem na gaz i jed- noczesnym otwarciem elektrozaworu Start-Petrol, oraz w każdym momencie umożliwia wybór rodzaju paliwa i wskazuje ilość LPG w zbiorniku. Podczas pracy na gazie, emulator elektroniczny lub okablowanie rozłączania wtrysku odłącza dopływ benzyny do silnika, natomiast podczas działania na benzynie, dopływ gazu pozostaje zamknięty elektrozaworem LPG.